A Turbó motor használata
Tisztelt Érdeklődő, Kedves Ügyfelünk,
Jelenleg az ország útjain számtalan benzines és még inkább dízel üzemű turbó motor szeli a kilométereket. A turbó, mint egy mechanikus elem, a mai napig a leghatékonyabb segítség a teljesítmény fokozására. Érdemes tovább olvasni, mert sok pénzt spórolhat ha helyesen használja a turbós motorját.
Bár a sok elektronikus fejlődés mellett ez még mindig mechanikai elven működik nincs hatékony vetélytársa, szinte minden belső égésű motort fejlesztő gépkocsi gyártó használja. A dízel üzemű motorok hasznosak, mert alacsony fogyasztással működnek, alacsony fordulat tartományban bizony erőtelenek, ezért a turbó az eszköze annak, hogy ezt kiküszöböljük. A közelmúlt és jelen benzin motorjainak pedig a trendje az úgynevezett „DOWNSIZING” jelenség, amikor ki köbcentis motorokat építenek amelyeket szintén a turbó segítségével erősítenek megfelelőre.
A turbó feltöltő sajátosságai:
- A turbinák üzemi fordulatszáma 100.000 – 200.000 (!!!) fordulat/perc
- A motorolaj nem csak a professzionális kenésért felel, hanem sok esetben hűti is a készüléket
- A turbó feltöltő általánosan a motor felső harmadába van szerelve, ezért indítást követően időbe telik, mire az olajnyomás oda is megérkezik
- A turbina lapátok illesztése rendkívül precíz, nem kerülhet semmi szennyeződés a levegő rendszerbe
Hogyan tudjuk akkor a hibákat megelőzni?
- A pontos motorhoz igazított specifikációs motorolaj használata kiemelten fontos és ERŐSEN JAVASOLT 10.000 Km-ként, vagy évente az olajat lecserélni
- Ide kívánkozik a motorolaj minősége mellett a mennyisége is. Sok esetben ezek a motorok olajfogyasztással működnek, ezért figyelni kell rá, hogy a mennyiség legrosszabb esetben is csak a minimum és maximum szint között legyen
- A fentiek okán szintén lényeges a levegőszűrő betét évenkénti cseréje is
- A rossz, helytelen hidegindítása a motornak sokat árthat. A hidegindításkor kizárólag alapjáraton melegedjen a motor legalább 1-2 percet és csak utána is fokozatosan kezdjünk bele a motor terhelésébe. A jelentős, dinamikus használatot csak a hűtőfolyadék teljes felmelegedése után eszközöljük
- Ugyanez igaz visszafelé is. A felmelegedett turbómotor azonnali leállítása károsító hatással bír. Akár a megérkezéskor, akár csak az üzemanyag töltő állomásokon vagyunk, hagyjuk járni alapjáraton a turbós motorunkat 1-2 percig
- A motor hibalámpának itt kiemelten fontos jelentősége van. Bizonyos esetekben egy nem közvetlen turbóhibakód is közép-hosszú távon további jelentős turbó károsodást eredményezhet.
- A köznyelv „Chiptuning”-nak nevezi, a szakma inkább „Teljesítmény optimalizálás”-nak. De a lényeg, hogy ez a műveletsor a feltöltős motoroknál a mérnökök által a rendszerben hagyott tartalékokat mozgósítja sok esetben akár 20-30%-al. Ez remek dolog, de legyünk vele tisztába, hogy ezzel az élettartam csökken, ez elkerülhetetlen
TIPP: A turbó motor gondoskodásához mi is szívesen hozzájárulunk. Bármikor fordulhat ügyfélszolgálatunkhoz kérdéssel, tanácsadással szívesen segítünk. Valamint érdemes regisztrálni ügyfélkártyát, így a rendszeres karbantartás költségei jelentősen csökkenek.